dimarts, 18 de novembre del 2014

Pissarres digitals interactives (PDI)

Avui dia podem veure que hi ha hagut un gran nombre de canvis i descobriments en l’àmbit tecnològic. Si ens centrem en el món educatiu, observem que la tecnologia està molt present a les aules, ja que proporcionen molts avantatges, al igual que desavantatges si no es controlen de manera correcta.
És cert que el tema de la tecnologia i internet dóna lloc a un gran debat. Hi ha alguns que estan a favor i d’altres que només veuen coses dolentes en ell.
El que podreu llegir a continuació tracta sobre les pissarres digitals interactives (PDI). Aquesta és una eina molt útil que facilita les tasques a les aules. En general ha tingut una bona acceptació per part dels docents, ja que, amb ella podem fer un gran nombre d’activitats.   




Entenem com a pissarra digital el dispositiu tecnològic format per un ordinador, que normalment està connectat a internet i un videoprojector, que és el que projecta les imatges sobre la pissarra. A més, té un llapis amb el qual pots escriure o interactuar amb la pissarra, tot i que també ho podem fer amb el dit.
La primera utilitat que li podem donar és la de pissarra tradicional, degut a que amb el seu bolígraf, podem escriure com si fos la pissarra de tota la vida. Però també la podem fer servir per reproduir imatges, sons o vídeos, entre d’altres.
Com he dit anteriorment, les PDI són uns aparells que permeten facilitar-nos les classes. Algunes de les seves utilitats són les següents:
  • Accés a la informació de manera instantània.  
  • Utilització d’eines multimèdia, com vídeos o imatges.
  • Proporciona diferents estils d’aprenentatge, com ara amb el tacte, l’oïda o la vista.
  • Presenta facilitats per als alumnes amb dificultat motores.
  • Guarda la feina feta i ens dóna la possibilitat de recuperar-la posteriorment.

Per un altre banda, comentaré alguns dels avantatges que presenta:

  • És una eina neta.
  • Augmenta la motivació dels nens, ja que és un aparell atractiu.
  • Augmenta la participació dels alumnes.
  • Possibilitat de treballar diferents metodologies: individual, treball per grups.
  • Es poden reutilitzar o modificar les activitats que han fet altres mestres.
  • És una font de recursos multimèdia il·limitada.
  • És senzill i fàcil d’utilitzar.
Una idea molt bona per a instal·lar-la seria posar una PDI a la paret principal de l’aula i l’altra a la paret contrària per poder treballar simultàniament amb les dues.
Tot i que les PDI tenen molts avantatges, també presenta alguns inconvenients com ara:
  • Molts mestres no saben com s’utilitzen i si sorgeix un problema amb la pissarra l’han de solucionar al moment per tal de poder continuar amb la classe.
  • Són molt cares.
  • Es pot espatllar molt fàcilment i la seva reparació és molt costosa.




El següent vídeo reprodueix una petita explicació d’una classe de geografia. Com podreu veure, és molt útil, atractiu i ens hi facilita la tasca.  



Finalment ús deixem una presentació on els alumnes de 1M del grau d'educació primària de Blanquerna Url van analitzar diferents materials per utilitzar amb les PDI de pàgines web com Alexandria, una web del XTEC que té molts programes per treballar diferents matèries com el cos humà, les hores amb angles, la geometria,... per treballar amb les pissarres digitals


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada